Елина Петрова завършва първото си висше образование в УНСС специалност „Икономика и управление на телекомуникациите“. Второто си висше образование със специалност „Маркетинг“ завършва в същия институт, а по-късно вписва в своята автобиография и ЕМВА в Американския университет.
Заема различни ръководни постове в международни компании. Благодарение на нейния опит и познания, създава и развива маркетинговата информационна система в МТел, на базата на която се оформя стратегията на компанията. Участва във всички стратегически проекти, в създаването на нови брандове и услуги, подготвя и презентира резултатите от всички анализи. Създава стратегията на Telekom Austria Group за „Клиентско изживяване“ и я въвежда в работата на МТел. Продължава професионалното си развитие във Виваком, където освен за „Клиентско изживяване“, отговаря и за „Управление на взаимоотношенията и стойността на клиентите“, „Корпоративни процеси“ и „Анализ на данни“. Въвежда за първи път в Телеком индустрията платформата за „Маркетинг в реално време. През 2022 г. създава компанията за консултантски услуги и обучения „Exaworks”.
Преминава през всички ръководни програми на Telekom Austria Group, завършва CIM, UK, участва в обучение по дигитален маркетинг на Digital Marketing Institute в Шотландия.
Интересува се от интериорен дизайн и проектиране, а в свободното време е страстен почитател на зимните спортове.