Росен Мисов завършва медицина в топ 10% на випуск 1990г. на Висшия медицински институт в София. Работи 7 години като клиничен лекар в областта на вътрешните болести, специализира „епидемиология“ в Еразмус Университет, Ротердам. През 1996г. резултатите от работата му в Нидерландия са публикувани в американското списание „Diabetes Care“, което е в топ 5 световни научни списания за захарния диабет. От 1998г. Росен започва бизнес кариерата си, като се присъединява към екипа на Проктър и Гембъл (P&G) като мениджър „Външни връзки“. Той работи за компанията повече от 11 години като управлява корпоративни, регулаторни и маркетингови проекти в няколко балкански държави (България, Босна и Херцеговина, Р. Македония, Р. Албания), където осъществява партньорства с професионални организации, държавни институции, неправителствени организации, медии.
Росен представлява P&G в няколко индустриални асоциации, като заема ръководни постове: председател на УС на детергентната асоциация (БАДИ), зам.председател на УС на козметичната и етерично-маслена асоциация (БНАЕМПК) и др. В България Росен Мисов е един от пионерите в създаването и поддържането на устойчиви публично-частни партньорства на индустрията, администрацията и професионалните общности, които постигат както икономически, така и обществени цели. Такава е болничната програма за обучение на младите майки, която работи повече от 10г.
Росен има над 15г. опит в работа с медиите и е участвал в някои от най-отличаваните ПР и комуникационни кампании в страната, като центъра за подкрепа на тийнейджъри „BG Teen Info“, за който агенция „Юнайтед Партнърс“ взима световна награда от международната ПР асоциация. От 2012г. Българската асоциация на рекламодателите (БАР) го избира за свой изпълнителен директор, където работи и понастоящем. В професионалната си дейност Росен Мисов търси нови решения в трудни или дори безнадеждни ситуации. Той провокира статуквото и общоприетите схващания, и работи за създаването на доверие между групи с различни цели и интереси като бизнеса, държавната администрация, медиите, професионалните медицински и други общности.
Един от любимите му цитати е „трябва да намерим пътя или да го създадем“.